Звіт
про методичну роботу у Вороньківському НВК в 2008-2009 н.р.
В 2008-2009 н.р. У Вороньківському НВК працювало 23 педпрацівника. Основними завданнями методичної роботи є забезпечення неперервності підвищення науково-методичного рівня та професійної майстерності педагогів шляхом залучення останніх до різних форм методичної роботи – постійних та епізодичних. Педколектив працював над проблемою „Від інноваційного змісту і технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування особистості учня та підготовки його до життя в сучасних умовах” Використовувались такі форми і методи методичної роботи:
- індивідуальні: самоосвіта, консультації, наставництво ( Ільїн Л.М. є наставником вчительки англійської мови Нестеренко В.О. )
- колективні :
- чотири постійно діючі методичні об’єднання вчителів: МО вчителів початкових класів і дошкільного підрозділу, керівник Блоха Н.М., МО вчителів суспільно гуманітарного циклу, керівник Капуста Н.М., МО вчителів природничо-математичного циклу, керівник Карасенко О.Ф. , МО класних керівників та вихователів дошкільного підрозділу, керівник Кіріченко В.В.;
- творчі групи : по підвищенню мовної грамотності вчителів ( Підлісна І.М., Капуста Н.М., Корсун Л.І.) та проведенню інтегрованих уроків ( Яненко Т.В., Яненко А.В., Блоха Н.М. , Іващенко Л.О.)
- постійно діючі психолого – педагогічні семінари (психолог Кононенко О.Д.) .) , теми „Система психолого – педагогічного пошуку обдарованих дітей”, „ Психологічна просвіта батьків”;
- педагогічні читання : „Педагогіка В.О.Сухомлинського – педагогіка ХХІ століття”, „ Народна педагогіка в спадщині видатних українських педагогів”;
- науково - практичні конференції: „ МАН – школа росту молодих обдарувань, захист наукових робіт” , грудень 2008р., „ Інтерактивні форми роботи з учнями як шлях до самореалізації особистості учня, жовтень 2008р.;
- навчальні тренінги для вчителів: „ Психологічне розвантаження”;
Створено мультимедійну презентацію „ Вороньківський навчально – виховний комплекс. Минуле, сьогодення, перспективи”.
В рамках методичного тижня проведено відкриті уроки за інноваційними технологіями , виставка конкурсних робіт різних акцій ( „ Голодомор
33-го, „До чистих джерел”, „ Історія сіл і міст Полтавщини”, „ Тих днів не змовкне слава”, роботи членів Малої академії наук „ Оріон” інші), виставка власних педагогічних надбань учителів НВК.
Поновлено банк обдарованих дітей, розроблено план роботи з ними, ведеться відповідно до плану робота
В шкільних олімпіадах брали участь 27 учнів, в районних -14 учнів, маємо 5 призерів: 2-з укр. мови, 3-з хімії.
В ІІ етапі конкурсу імені П.Яцика учениця 6 класу Яненко Аня
( вчитель Капуста Н.М.) зайняла І місце і достойно виступила на ІІІ етапі конкурсу, учні Іващенко О.(8клас) та Перелай С.( 11 клас) стали призерами.
( відповідно ІІ і ІІІ місце).
Учителька української мови Підлісна І.М. підготувала учнів до участі в районному конкурсі знавців творчої спадщини Г.С.Сковороди. У номінації
„ Інтелектуальний конкурс „Чи знаю я Григорія Сковороду?” команда виборола ІІ місце, а в номінації „Конкурс на краще читання власних поетичних творів” учень 10 класу Голуб Р. зайняв ІІІ місце.
В захисті МАНівських робіт в районному конкурсі брало участь 5 чоловік
( керівники Корсун Л.І.,Косенко Г.Г., Рубцова С.Г.), з них один учень ( Голуб Р., керівник Корсун Л.І.) став учасником обласного конкурсу захисту наукових робіт.
4. Посиленої уваги потребують діти „групи ризику” та діти з неблагополучних сімей. З ними було проведено індивідуальні консультації та бесіди на теми
„ Страх долає впевненість в собі”, „ Як там за колючою проволокою життя?”,” Ми не самі”, тренінги „” Рівний - рівному” , „Застосування сили тягне за собою відповідальність”, „ Агресія дітей – суперечлива реальність соціального середовища”,
Проведені такі діагностичні дослідження :
- подолання шкільної тривожності п’ятикласників,
- дослідження рівня готовності до переходу у середню ланку навчання, - дослідження мотивації навчання,
- дослідження рівня готовності дітей дитячого підрозділу до навчання в школі;
- діагностичне дослідження навчальної активності дошкільнят;
- дослідження профорієнтаційних нахилів учнів 9 та 11 класів.
Відбувся районний семінар психологів на тему „ Діагностика шкільної тривожності”( психолог Кононенко О.Д.)
Вчителі – предметними та психолог провели згідно графіку тижні педагогічної майстерності.
Учителі Підлісна І.М. та Ільїн Л.М. взяли участь в районному конкурсі
„Учитель року”, Людмила Михайлівна стала лауреатом цього конкурсу.
Атестувалося 5 учителів. Трьом із них за рішенням комісії присвоєно вищу категорію, одному підтверджено першу кваліфікаційну категорію , виховательці дитячого підрозділу присвоєно ІІ кваліфікаційну категорію
Вивчалась система роботи вчителя української мови і літератури Підлісної І.М. та класного керівника Ільїн Л.М., обговорено на педраді, написано відповідні накази.
На педагогічних радах розглядалися такі питання: „ Виховання стійкої позитивної мотивації навчальної діяльності учнів”, „ Про стан ігрової діяльності у дитячому підрозділі”, „ Про стан викладання математики в 5 – 11 класах”, „ Про стан викладання та рівень знань умінь та навичок учнів з української мови 5 – 11 класах”, „ Про виховання ціннісного ставлення до сім’ї, родини, людей як однієї з складових програми „ Основні орієнтири виховання”, „ Про підвищення учнів до уроків читання. Система роботи з удосконалення техніки читання молодших школярів”, „ Про систему роботи класного керівника Ільїн Л.М.”, ряд інших питань, які стосувалися атестації вчителів, підготовки учнів до ЗНО ін..
Курсову перепідготовку протягом 2007-2008н.р. пройшли 5 учителів. Всі учителі, які атестувалися підтвердили або підвищили свій кваліфікаційний рівень, Кіріченко В.В. присвоєно звання „ Старший вчитель”, на старшого вчителя Стасовську С.М. подано подання для присвоєння їй „ Заслуженого працівника педагогічної освіти”
Вся виховна робота здійснювалася за такими темами : „ Не споглядати й говорити, а вершити і творити”( І семестр), згідно цього розпочато такі проекти: „ Моя рідна школа” ( зроблено презентацію „ Вороньківський НВК”), проект „ Моє село” ,(презентація „Моє село на карті Батьківщини, хоч невідоме, та дарма”), виховні заходи, а саме: лінійка пам’яті „ У ветеранів сивина неначе паморозь осіла, а ти , Полтавщино, як весна у вересневому промінні”, конкурс „ Посміхнемось щиро Вишні”, урочисті заходи : „ Учителю вклонися до землі”, свято осені, класні години „ Хвала хлібові й рукам, що його зростили!”, заходи, присвячені Дню захисників Вітчизни, святкування народних свят Андрія і Миколая та Новорічних свят. У ІІ семестрі працювали по темі „ Моя найкраща в світі сторона чарівна, неповторна Україна…” Провели фестиваль „ Нащадки козацької слави” , конкурс знавців історії козацтва „ Тільки тим історія належить, хто за неї бореться й живе”,
конкурс військової пісні та строю, урок – реквієм „ Політ журавлів над потолоченими травами” ( до дня Чорнобиля), тиждень пам’яті до Дня Перемоги та святкування Дня матері та Дня сім’ї , туристсько - спортивне свято та традиційний „ Олімп НВК”.